luni, 1 aprilie 2019

POVESTE


POVESTE: 

Într-o bună zi Solomon chemă la el toate formele geometrice. După ce gâlceava se mai liniștii un pic, le întrebă: care dintre voi se crede cel mai bun, căci eu nu mă pricep la geometrie. Oamenii se tot ceartă pe tema asta și îmi e greu să le împart dreptatea.
Evident că fiecare dintre formele geometrice începu să se laude.
Triunghiul argument zâmbind despre maxima sa deschidere și flexibilitate unghiulara, precum și despre stabilitatea sa proverbială.
Pătratul demonstră, cu mare calm și lipsit de orice modestie, perfecțiunea și rigurozitatea sa, echilibrul și decența sa.
Pentagonul sublinie blandețea si unicitatea unghiurilor sale.
Dupa câteva ceasuri toți isi povestiseră viața și iși aratasera părtile cele mai bune. Mai puțin Cercul.
Solomon, cu toata ințelepciunea lui, nu era încă lămurit. Atunci le întrebă și despre defectele lor. Ce sa vezi? Tăcere.  Nimeni nu răspunse nimic.
Timid Cercul se ridica și zise: .”- Eu am un singur defect”.
“-Care?”  întrebă Solomon.
“- Pi!”
Atunci Solomon se ridică si că să îi împace pe toți, zise grav. “-Pentru ca sunteți niște perfecți am să îl pun pe Cerc să vă însumeze, pe toti”. “Astfel el, Cercul, cu acest singur și minuscul defect, în generozitatea sa, vă va putea cuprinde pe toți”.
Liniștea mirată și monumentală vibră la zâmbetul Cercului. Toti priviră către dânsul., mirați. Cercul, timid, le răspunse:
“ Eu doar voi în valoare perfecțiunea formelor voastre. Si, datorita Pi-ului, voi fi cel mai nebagat in seama, cel mai discret. ”.
Subit cu toții se relaxară și dadură buzna sa îl imbrățișeze între laturi, multumiți și satisfăcuti, pe modestul Cerc.
Solomon luă loc in scaun, relaxat, zâmbind și el.
Acum știa ce le va spune Oamenilor.

Un comentariu: